Slutspelspanel nummer 7

1. Är det över för Färjestad nu?
MATS:
Japp. Kan inte tänka mig något annat. Linköping har fördel av hemmamatcher samt att FBK inte hinner ställa om och ladda om efter matcherna med Frölunda.

JACOB:
Ja

LINUS: Nej nej nej, Jörgen ger sig inte så lätt. Om man bara bänkar C Söderström och enbart spelar Pirnes i offensiv zon så finns chansen

2. Har färjestads spelare bokat in en charterresa med avgång under nästa vecka?`

MATS:
En och en halv vecka för att mörka det hela något i sammanhanget. De måste ju hinna köpa nya badbrallor och prova ut ett nytt golfset också. Sådant tar mer tid än man tror.

JACOB:
Ja

LINUS: Stora delar av truppen har gjort det, C söderström bokade sin resa redan i omgång 30

3. Vad trodde han?

MATS:
Kanske den bästa frågan som har ställts i panelen. Jag avundas att ha sådana skygglappar som Högga verkar ha. Att på fullaste allvar tänka "jag har spelet där länge, alltså får jag spela där igen när jag vill" är ju helt sanslöst. Lägg ner och lägg av Jonas. Du beter dig pinsamt.

JACOB
: Han tänkte inte, han antog vilket såklart är ett stort misstag  
eftersom han nu ser ut om ett större pucko än vad han är.

LINUS: Kan faktiskt inte svara på den frågan, det var därför jag ställde den, men unikt korkat verkar det iallafall.


4. Namge tre spelare som inte bör få nytt kontrakt, i valfritt lag
MATS:
Följande tre ska inte få ett nytt kontrakt i Frölunda (och då bryr jag mig inte om vilket kontrakt de har just nu):  - Michael Holmqvist. Sämst när det gäller.  
- Steven Kariya. För kort, för lätt, för skada, för dålig.  
- Ronnie Sundin. Nu räcker det nog. Sluta med en halvbra säsong i bagaget innan det blir pannkaka av allt.   '

Det sista namnet var tveksamt dock. Jonas Johnson och Andreas Holmqvist var högaktuella i valet. JJ måste vara kvar för att hålla Kallio på rätt humör och AH borde någon gång kunna hitta tillbaka till den kapacitet han egentligen har.

JACOB: 
FBK:
Andre Lakos (såklart), Christian Söderström.
 Frölunda:  
Andreas Holmqvist (innebandy kanske?)

LINUS: C. Söderström, Matte Johansson och
Jesper mattson
sen kan dom ju sänka Pirnes lön så får han vara kvar.

Kommentarer
Postat av: gunde

nr 25 och 44 får ej plats ifrölunda

2008-03-27 @ 13:38:30
Postat av: Linus

Gunde: Vad tror du om 44;an i FBK?

2008-03-27 @ 14:01:29
Postat av: Mats

Fattas bara att han drar upp dit, gör braksuccé och gör det avgörande målet i sm-finalen mellan Fbk och Frölunda.

2008-03-27 @ 14:13:54
Postat av: Jacob

Det är panel nummer 8!

2008-03-27 @ 14:14:08
Postat av: Linus

vem räknar?

2008-03-27 @ 14:49:40
Postat av: Jacob

Jag uppenbarligen...

2008-03-27 @ 15:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0