Hockey på riktigt - årets överraskning

Två tredjedelar av kollektivet har ju spelat hockey på riktigt, även om det var så längesen att man på den spelade med träklubbor av märket Torspo. Att jag inte var någon större virtuo förstår ni säkert eftersom att jag tycker om hockey (i denna blogg) istället för att spela hockey. Men när det begav sig vann jag faktiskt ett pris:

image155
SHC 99/00 ÅRETS ÖVERRASKNING

Jag började alltså spela hockey i Säffle HC, säsongen 93/94 borde det ha varit. På svarta konståkningsskridskor gjorde jag som nioåring debut. Behöver jag berätta att jag bara tränade en gång med dom på fötterna? Sen blev det nya begagnade på nästa träning.

Så på min sjunde säsong i klubben, när vi spelade i U-16 och tampades med Tjock-Micke som på den tiden spelade i Arvika och vann TV-pucken för Värmland, hände någonting med mig. Något överraskande uppenbarligen. Jag fick priset ovan som jag under påskhelgen hittade nerpackad i en kartong i ett förråd - årets överraskning. Då, när jag fick det blev jag säkert skitglad och stolt - det är ju ändå det enda pris jag har fått i hockey som bara är för mig (jag har fått motsvarande pris i fotboll en gång). Men nu, nästan precis åtta år senare när jag hittade pokalen har jag börjat fundera på vad det är för pris och vad det är värt. Eller vad det var värt i alla fall.
Var det ett pris för dem som egentligen inte var så bra men som i alla fall en säsong inte missade så många träningar och som faktiskt kämpade lite på matcherna?
Eller kan man jämnställa det med att bli årets rookie? Eftersom det sällan, eller aldrig, bland sextonåringar dyker upp helt nya spelare så måste den som varit dåligt en säsong men blivit bra följande säsong belönas som årets rookie -- eller årets överraskning som Säffle HC valde att kalla det för (vad hette det i Hammarö HC Linus?).
Jag hoppas på det senare. Årets rookie är ju ändå rätt fett.
Och det var min bästa säsong i klubben. Innan var jag inte alls särskillt bra. Rätt kass egentligen. Men den säsongen blev jag, i jämförelse, bra. Inte grym, utan bra. Kanske var det överraskande helt enkelt.

Har ni vunnit priser? Vilka?

Kommentarer
Postat av: Mats

I vissa idrotter så är en del klubbar väldigt pigga på att dela ut priser. T ex bästa kamrat, bästa flicka/pojke på träning, bästa dribblare osv osv. Men ni verkade vara lite för gamla för det, så jag tolkar det som att du blev vald till årets rookie. Cool!

Jag har inte fått några priser, men jag har haft distriktsrekord (eller om det var för klubben bara, men det var den enda i kommunen å andra sidan) för 12-åringar i tresteg och 60 m häck. Respekt? Tveksamt.

2008-03-26 @ 09:14:40
Postat av: Jacob

Å vad glad jag blir Mats. Årets rookie 99/00 låter ju grymt mycket bättre.

2008-03-26 @ 13:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0