En blogg som vi alla ska följa

Av en ren slump (ja, det är sant) så trillade jag in på en blogg med det smickrande namnet hockeyfrun. Bloggen tillhör en tjej som är hockeyfru helt enkelt. Ja, inte än, för de ska gifta sig först under 2008, men ni fattar liksom. Den är askul! Den handlar om när hon och sin sambo (misstänker starkt Erik Englund i Vita Hästen) fylleknullar och han börjar blöda, när hon dricker chai-latte (fy fan) och kollar på saggiga hockeymatcher i division ett. Den är tämligen självutlämnande och kanske ibland lite för mycket jag-och-mina-tjejkompisar-ska-festa-och-dricka-fräscha-drinkar-på-nattklubben-Palace-i-Norrköping och för lite hockey, men skit samma.

Som sagt, skit i hennes chai-latte och annan vardagslyx i Norrköping, jag vill veta mera om den här Erik (ja, om det nu är han alltså). Det här lilla har jag hittat; har spelat i Björklöven och valde att inte förnya kontrakt/fick inte nytt kontrakt inför den här säsongen. Lite mera statistik och information finns här. Rightskytt och blott 20 år gammal. Ganska tung också. Tre assist på åtta matcher (får inte spela alla eller skadad undrar man ju) och fjorton utvisningsminuter. En stabil back kort och gott är mitt omdöme, utan att då ha sett karln spela en enda sekund ska också tilläggas.

Vita Hästen har börjat bra och ligger tvåa i Division 1 D. Gjort mest mål och släppt in näst minst mål. Känns som ett lag med samma standard som Örebro HC. Vita Hästen har väl kanske lite roligare historia och tradition, men det är ju nuet som räknas.

Tillbaks till tjejen igen. Hon är gött ärlig också med att hon drar in cash för varje besökare som kollar in sidan. Inga jävla skrupler där minsann! Det är också kul att en "Erik" kommenterar det med "...hm... du ska nog ligga lite lågt med den egentliga anledningen till att du skriver... d v s att du tjänar cash... att det klirrar varje gång folk läser om dina och E:s överdramatiserade bravader... ett litet tips från en själsfrände... ;)". Man kan ju lugnt konstatera att division ett-spelare tjänar så där. Vad kan dom tjäna? 15000 brutto och ett presentkort värt 3000 kr på Stadium? Jag har fan ingen aning, varför känner vi inga som spelar på den här nivån?

Ja, som ni ser finns det hur mycket som helst att läsa i den här bloggen. Här ligger vi i lä grabbar! Vi måste också ta till lite extraordinära knep och tricks för att få upp besökarstatistiken. Den som först lägger ut en autentisk snuskbild från något bortglömt och tragiskt tonårsförhållande får en Calzone med beasås av mig nästa helg.

Jag bidrar med att trackbacka (tekniskt mumbojumbo som man egentligen ska hålla sig borta ifrån) bloggen och se om vi får in några besökare. Idag är det typ fyra stycken som har besökt den. Eller, vill vi ha fler besökare? Det är ju skönt med skyddad verkstad också...

Det var det, allt väl kära kamrater och imorgon drar det igång igen. Har stuvat om mitt andra lag i Dreamteam. Wernblom har fått ge vika för Linus Videll, samt Omark har fått ge sig för Mikael Lind. Första laget med 5 frölundaiter får stå intakt. Göteburgarna kommer nog att börja vinna igen och då kommer Kallio med sina kämpar att krossa nollåttorna. För vi vet ju vad jag tycker om djurgårdare...

Kommentarer
Postat av: Jack

jag kan lägga ut en bild på mig själv i afrofrisyr - en permanentad sådan. räknas det?

2007-11-12 @ 12:24:03
Postat av: Mats

Taget! Fast det vore bra om du kunde in få lite naken hud i bilden också...

2007-11-12 @ 13:09:01
Postat av: Jack

hmm, tror inte att jag har några nakenbilder - inte digitalt i alla fall...

2007-11-12 @ 13:10:38
Postat av: Mats

Du har väl en scanner på jobbet?

2007-11-12 @ 13:14:53
Postat av: Jack

haha, jo... det vore just snyggt att scanna in nakenbilder på sig själv på jobbet...

2007-11-12 @ 13:18:50
Postat av: Mats

Jag kan verkligen inte se problemet i det hela...?

2007-11-12 @ 13:42:16
Postat av: Jack

förresten, menar du att du själv inte äger några snuskbilder på dig själv? för i så fall hade de väl redan varit upp här. eller?

2007-11-12 @ 13:43:30
Postat av: Mats

Har hela samlingen hemma, fixar det efter fem idag.

2007-11-12 @ 13:56:32
Postat av: Tobbe

Finns det inte bilder på Linus i stringtrosor dansandes på/mot/runt en stång....har för mig att jag sett en sån bild någongång....och jag vaknar fortfarande kallsvettig och illamående varje natt...:(

2007-11-13 @ 21:55:32
Postat av: Mats

Tobbe: Vi vill ha besökare, inte skrämma bort dom... Fast bilden är ju det roligaste jag har sett i hela mitt liv, så det vore värt ett försök!

2007-11-13 @ 23:11:12
Postat av: Anna

HAHAHAHAHHAHA
Jag kissar på mig...

2007-11-17 @ 20:54:06
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: jack

kul att vi kan underhålla dig...

2007-11-17 @ 20:57:14
URL: http://divisionsexnorra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0